Wnętrze biura to wizytówka firmy i w swojej strukturze i formie powinno podążać za organizacją, podkreślać jej tożsamość, przyjęte cele i wartości firmy. Korzyści płynące z zaprojektowanego względem potrzeb firmy i pracownika sprzyjają efektywności i kreatywności pracy.
Dobrze zorganizowane biuro stymuluje aktywność i gotowość do działań pracownika, personalizacja wzmacnia więź uczuciową ze stanowiskiem pracy, grupą i organizacją.
Zapewnienie zróżnicowanej formy pracy od izolacji w pracy indywidualnej po prace grupową w przestrzeni wspólnej pozwala na dostosowanie spersonalizowanych potrzeb pracownika i indywidualnych zespołu, zachęca do różnych form rozmów, dyskusji, burzy mózgów i relaksu w spontanicznie formowanych grupach. W nowym biurze staje się coraz ważniejsze zapewnienie elastycznej i łatwej w reorganizacji przestrzeni ze względu na szybki rozwój firm. Najważniejsze jest zapewnienie odpowiednich warunków względem ergonomii, światła, dźwięku i klimatu.